Tietoa mainostajalle › Tietosuojaseloste ›

Lyhyt viikonloppu kahdestaan Lontoossa

Vietimme muutama viikko sitten mieheni kanssa viikonlopun Lontoossa.

Se teki niiiiin hyvää.
Emme ole olleet yli 1,5 vuoteen kahdestaan kertaakaan vuorokautta, joten oli tosi kiva olla välillä ilman lapsia.

Lontooseen päädyimme, koska ostin lennot viime syksynä miehelleni isänpäivä-lahjaksi. Lennot oli edullista ostaa noin paljon etukäteen, olikohan noin 200 euroa yhteensä molempien lennot.

Lapsille tuli läheinen hoitaja jo perjantai-iltana valmiiksi, koska meillä oli lähtö Helsinkiin lentokentälle varhain aamuyöllä. Unet jäivät lyhyeksi, kun lähdimme kolmen jälkeen ajelemaan kohti Helsinkiä, mutta olin odottanut tätä niin kauan, että ei haitannut yhtään :D

Meikkasin vasta lentokentällä, kun siellä oli hetkinen aikaa. Kotona emme halunneet kolistella, joten kun kello soi, menimme vaatteiden vaihdon jälkeen suoraan autoon.

Emme ottaneet mukaan kuin päällämme olevat vaatteet ja yhden repun verran vaihtovaatteita ja hygieniatuotteita. En ottanut edes kameraa.

Oli niin ihanaa vaihtelua normaaliin matkustamiseen; lasten kanssa täytyy aina olla tsiljoona vaihtovaatetta ja vaippoja ja eväitä ja rattaat ja mitä milloinkin.

En ottanut itselleni edes käsilaukkua mukaan, koska aioin ostaa sellaisen matkalta :)

Kevyin mielin istuimme aamupalalla kentän kahvilassa. Kaikki oli tuhat kertaa iisimpää ilman lapsia.
Toki mielessä pyöri vähän väliä, että jokohan siellä kotona on noustu ja millä mielin, kun isi ja äiti on poissa.
Lento meni tietysti tosi kivasti. Koneemme nousi 7 aikoihin ja olimme ennen klo 9 paikallista aikaa Lontoossa.

Lontoossa

Aamuinen Lontoo oli rauhallinen ja keväinen.

Puistoissa oli jo varhaisimmat kukat nousseet maasta. Turistirysät, kuten Buckinhamin palatsi, olivat jo heti aamusta täynnä ihmisiä.

Me emme kumpikaan sinänsä välitä kiertää noita katsomassa, mutta tämä oli kävelymatkamme varrella ja siksi tuli nähtyä :)

Paikalla ei sinänsä olisi ollut edes väliä. Kivointa oli olla kahden jossain uudessa paikassa.

Henkilön Miia Metso (@miiametsoblog) jakama julkaisu

Olo oli nauravainen ja vähä hupsu, kaikki nauratti niinkuin pienessä hiprakassa. Varmaan kolmelta nousemisella oli osansa asian kanssa :) Kiersimme katuja ja toreja ja maistelimme herkkuja pikku puodeista.

Kun pääsimme hotellille, saimme huoneen varhain ja otimme pienet päikkärit.

Hotellimme oli ihan kaiken ytimessä, 5 tähden luksushotelli Sofitel London St James. Aivan täydellinen sijainti ja vähän liiankin pokkuroiva palvelu :)

Esimerkiksi meidät talutettiin huoneeseen kädestä pitäen ja näytettiin, mistä valot menee päälle. Hieman vaivaannuttavaa :D

Mitä teimme Lontoossa?

Me olimme Lontoossa siis vain yhden yön.

Saavuimme lauantaina aamulla 9 aikoihin ja lento Suomeen lähti sunnuntaina 18 aikoihin. Mutta se oli ihan tarpeeksi.

Me kävelimme ympäriinsä, katselimme paikkoja, ihmettelimme överiluksustavarataloja ja niiden huikeita ylilyöntejä kaikessa rikkaudessa. Askeleita kertyi yli 20 000 päivässä kun vaelsimme keskustan katuja.

Söimme pitkän kaavan mukaan, hyvin ja rauhassa kaikkea maistellen. Nukuimme 12 tunnin yöunet (tai mieheni nukkui, minä en osannut ihan niin kauan nukkua :))

Illallispaikkamme meksikolainen ravintola Peyote oli ihan huippu. Suosittelemme! Hauska ja persoonallinen, henkilökunta oli loistava ja ruoka oli tosi hyvää.
Ostin jostain putiikista mukaan otettavat kasvonaamiot ja illalla hotellilla makoilin sängyssä maskit naamalla.
Toki laitoimme lapsillekin viestiä ja kyselimme kuulumisia.

Lapsia ei ehtinyt tulla ikävä

Aika tylyltä ehkä kuulostaa, mutta minulla ei tullut ikävä lapsia. Olimme poissa koko viikonlopun, mutta olin odottanut tätä varaamisesta asti eli melkein puoli vuotta. Oli niin kiva keskittyä vain puolisooni ja tottakai oli kiva ostella lapsille kaikkea pientä tuliaiseksi.

Itselleni ostin sen käsilaukun, mitä olin vähän suunnitellutkin :) Söpö vaaleanpunainen Ted Baker oli hieman edullisempi kuin mitä sen saisi netistä, joten siksi päätin ostaa sen reissusta. Ja onhan se kiva matkamuisto :)
Lontoo matkakokemuksia

Seuraava kahdenkeskinen reissu on jo mielessä, mutta tällä kertaa varmaankin ihan kotimaassa pysytään.
Toi reissu teki niin hyvää - molemmille meille sekä yhdessä että erikseen. Ja vaikka siitä on jo kohta kuukauden päivät, niin edelleen siitä saa virtaa, kun mietin miten kivaa meillä oli ihan kahdestaa, toistemme seurassa.