Aloitin keto-dieetin, miksi?

 Aloitin viime keskiviikkona ketogeenisen valmennuksen / dieetin. Kertoilinkin tästä jo viime viikolla instassa, mutta ajattelin laittaa tännekin päivitystä syistä. 


Eli viime elokuun alussa painoin 62 kiloa, kun joskus ennen muinoin normaalipainoni oli aina se 59-60 kiloa. Treenatessani painoin alimmillaan 57 kiloa, mutta tuo 59-60 kiloa oli sellainen, jota tuolloin elokuussa ajattelin kaihoisasti, että olisi kiva vielä joskus olla siinä painossa ja päästä takaisin vanhoihin vaatteisiini. 


Lopetin samaan aikaan Tildan imetyksen. Olin herkutellut koko imetysajan ja ei niistä paljon mukaan tarttunut, koska imetys oli aika tehokas kuluttamaan mun kohdalla. Nyt, kun imetys loppui, oli tietysti iso muutos myös kulutuksessa. 


Jätin sokerin pois, koska halusin eroon sokerikoukusta ja onnistuinkin tässä, hetkeksi. Olin noin pari kk ilman sokeria ja makeutuksia, kiloja lähti pari, olin aika tyytyväinen tähän. Mutta sitten annoin itseni pikkuhiljaa palata herkutteluun. Ja sitten se taas lähti käsistä. Oon ennenkin kertonut sokeririippuvuudestani ja lohtusyömisestäni, Niinpä se helposti karkaa mulla käsistä ja kohta söin joka ilta taas herkkuja.


Nyt, toukokuun puoliväliin mennessä olin tosta pudotetusta 60 kilosta lihonut reilut 6 kiloa. 


Eli aika paljon, kun miettii että siinä välissä oli vain 8- 9 kk! Tahti on tosi kova, enkä oo saanut sitä itse hallintaan. Salilla käyminen lopahti tammikuussa, kun auto meni rikki ja sen jälkeen en saanut itseä uudelleen säännöllisesti sinne. 


vasen elokuussa, oikealla viikko sitten



Pikkuhiljaa uudehkotkin vaatteet jäi pieneksi vatsan ja lantion seudulta, mulla eniten kertyy siihen alueelle. Eihän se kiva tunne ole. 


Viime viikolla, kun kävin pitkästä aikaa sovituskopissa, enkä saanut vaatetta sopimaan vatsan kohdalta päälle, ja katsoin itseä siinä sovituskopin julmassa valossa, niin onhan se muutos iso. Kotona sitä on niin helppo kierrellä totuutta. Jos lihoo 6 kiloa tossa ajassa, se on 10 kiloa vuodessa. Eli en mä voi jatkaa näin! 


Tavoitteena on siis saada pois nuo, mitä nyt onnistuin keräämään, eli noi 6 kiloa ja pysäyttää painonnousu ja päästä sokerinhimosta.


Omat yritykseni on menneet pieleen, ja siksi otin nyt valmennuksen kuvioihin. Jotenkin mulle on helpompi pysyä kurissa, kun luen paperista mitä pitää syödä ja miten usein päivässä. 


Eka viikko ei ollut vielä ketoa, vaan pienemmille hiilareille ja kaloreille laskeutumista. Paljon vettä myös. Keskiviikosta maanantaihin on lähtenyt nesteitä liikkeelle hyvin, eli noin 1,7 kiloa. Pahin turvotus siis. 


Tänään alkaa keto, eli hiilarit tippuu ihan minimiin. Ekalla viikolla voi tulla väsymystä, mutta sitten kehon pitäisi pian tottua ja energiatasot nousee ja olosta tulee hyvä. Keho alkaa käyttämään rasvaa energianlähteenä ja niinpä tämän pitäisi olla tehokas rasvanpolttaja! 


En oo vielä lisännyt liikunnan määrää, oon tehnyt pihatöitä ja illat menee niissä ja töiden parissa kun kuvauskausi on alkanut kiihtyä nyt. Mutta ehkä sitäkin saan vielä lisättyä, toivottavasti! 


Kertoilen mun etenemisestä instassa, en kovin aktiivisesti täällä blogissa. Storyissa instassa näkyy, mitä syön (ihan jokaista en muista kuvata, mutta päivittäin kuitenkin). Koetan sinne laittaa varsinkin, jos saan jotain uusia ideoita ketoruokaan ja kokeilen uusia juttuja :) 




Suosittua