Lifestyleblogi

Disneyland Paris -reissu. Mitä maksoi ja missä asusteltiin, omat kokemukset

Käytiin syyslomalla Disneylandissa Pariisissa. Tämä reissu oli tarkoitus tehdä jo 2020 keväällä, juuri silloin, kun korona sulki ihmiset koteihinsa.

Nyt pääsimme vihdoin matkaan. Varasin lennot kuudelle pari kuukautta etukäteen, ja hinnat nousivat koko ajan.

Aluksi olimme varaamassa matkaa syysloman loppuviikolle, mutta kun jahkailin, hinnat nousivat (varmastikin varaustilanne on koko ajan muuttunut ja nosti hintoja) ja vaihdoimme lennosta alkuviikkoon.

Reissusta on tullut paljon kyselyitä! Moni miettii Disneylandissa käymistä, mutta tällaisen reissun kustannukset olisi kiva kuulla.

Aikuisten lentojen hinnat oli meillä 235 eur ja lasten 188 euroa.

Meidän perheen kaikki lapset ovat välillä 3- 8 v, joten jokaisella piti olla oma istumapaikka. Näissäkin voisi säästää tosi paljon, kun varaa ajoissa.

Meitä oli 3 aikuista ja 3 lasta.

Majoituksen otin meille Airbnb kautta, se oli tämä mökki ja maksoi rapiat 200 € yöltä, ja majoituimme 3 yöksi.

Näiden lisäksi kuluja tuli tietysti Disneyland- lipuista. Olimme vain yhden päivän, aikuisten lippu 72 € kpl ja lasten 67 € kappaleelta. Ostin nämä suoraan Disneylandin sivulta vierailua edeltävän päivän aamuna. Nuokin hinnat elävät, eli samana päivänä ostetut liput voisi olla esim 30 € kalliimpi per lippu.

Muistaakseni alle 3 vuotias pääsee Disneylandiin ilmaiseksi.

Liput täytyy tulostaa etukäteen, siihen saatiin apua majoituksen respasta. Tämä kannattaa kuitenkin huomioida. Ilmaisesti mobiilipuillekin on mahdollisuus, mutta se olisi pitänyt osata valita jossain sivustolla etukäteen ja ehkä maksaa enempi, en ole ihan varma.

Puisto oli heti keskiviikkoaamuna täyteen varattu. Tämä hiukan yllätti, kun on kuitenkin lokakuu ja arkipäivä!

Pariisi ja Disneyland ja lentokenttä (Charles de Gaulle) ovat kaikki eri suunnissa, joten kuluja tuli myös kulkemisesta. Aamulla lähdimme liikenteeseen ja vasta illalla palasimme mökille.

Meidän majoituksemme oli syrjäseudulla, joten sinne oli huonot julkiset kulkuyhteydet Disneylandista tai Pariisista. Sen, minkä säästimme majoituskuluissa, jouduimme varmastikin käyttämään kulkemiseen.

Toki, 3 mh + 2 wc /2 kph mökissä oli mukavampi näin porukalla asustella, kuin vaikkapa jos olisimme olleet ahtaasti hotellissa Pariisissa.

Pystyimme itse tekemään iltapaloja ja saimme joka aamu aamupalan oven taakse toimitettuna, ja saimme syödä sen rauhassa.

Jos tekisi hyvissä ajoin majoituksen varauksen, saisi ihan Disneyn läheltä Airbnb asunnon tuolla hintaa näinkin isolle porukalle. Eli kannattaa katsella ajoissa, Airbnb on helppo tarvittaessa peruuttaa ja ei tule kuluja.

Kulkeminen taksilla/Uberilla oli Suomen hinnoissa. Laskin, että jos olisimme ottaneet vuokra-auton, olisimme maksaneet siitäkin saman verran. Me käytimme Uberia ja Boltia pääasiassa matkoihin, ja tila-autolla kuljimme. Pariisin liikenteessä oli varmasti rennompaa istua kyydissä, kuin ajella itse.

Vietimme yhden päivän Pariisissa kierrellen, ja kävimme paikallisessa ostoskeskuksessa. Ruoka oli ravintoloissa yllättävän edullista, Suomen ravintolahinnat.

Disneylandin ravintolat olivat hiukan kalliimpia kuin Pariisin keskustan, ja ruuan laatu oli huonompaa. Mutta meillä oli joka paikassa reput täynnä omiakin eväitä, emme paljoa ulkona syöneet; noin kerran päivässä eli 2 kertaa.

Disneylandissa oli tosi hienoa, se on upea puisto! Ja illan valo/ilotulitus/ääni-show on upea.

Olemme käyneet pari kertaa Disneyn puistoissa muualla, mutta emme ole jääneet klo 21 asti, jotta näkisimme shown (lapset oli silloin 1 ja 3 vuotiaita). Mutta nyt sinnittelimme loppuun saakka, ja se oli upea! Disneyland Paris juhlii 30- vuotista taivaltaan ja ilmeisesti show on nyt päivitetty senkin kunniaksi entistäkin upeammaksi.

Jos lähtee Disneylandiin, suosittelen ostamaan Minni- pannan jo etukäteen, ettei tarvitse siellä maksaa mieliteosta 20 euroa. Täällä kun saa netistä monenlaisia Minni- hiuspantoja 3-8 eurolla, ja siellä tosiaan tuli itsellekin sellainen olo, että voi kun olisi kiva laittaa tuo panta päähän :D

Me ei juurikaan shoppailtu, ei oikeastaan tullut mitään mielitekoja. Mukana oli vain käsimatkatavarat, ja se laski tietysti lentojen hintaa. Kaikki tarpeellinen pakattiin reppuihin, jotta oli helppo ottaa reput mukaan myös Disneylle sekä Pariisiin kierrellessä.

Tervetuloa seurailemaan myös instan puolelle! Ja saa laittaa siellä dm, jos on kysyttävää! Vastailen mielelläni :)